diumenge, 14 de desembre del 2008

TIÓ, TIÓ, CAGA TURRÓ



Ja ha passat una altra setmanaaaaa, aviat tenim el Nadal aquí, sort que no hem de comprar regalets, perque els porta tots el Tió i els 3 Reis... que si els hagués de comprar la mama diria que anem tard!

A casa ja ha vingut el Tió, que era l'únic element de nadal que encara no havia arribat. Resulta que l'Arnau i en Jordi no deixen de dir-li: "menja tió, que t'has de fer gran..., vaaaa, menjaaa" i després la mare i el pare li diem als nens "menja Jordi, que t'has de fer gran..., vaaaa, menjaaaa" i res de res. És curiós el Tió ho fa desápareixer tot i els nens no hi ha manera.

Para los que no sabeis qué es eso del Tió, aquí teneis un poquitín de cultura catalana
El Tió es un elemento más, de los que són tan mágicos en Navidad, y un personaje mítico de la cultura catalana.

A partir del 8 de diciembre (que de eso me acabo de entaerar ahora) se empieza a dar de comer cada noche a un tronco, y se tapa normalmente con una manta para que no pase frío durante la noche. El día de Navidad o la Noche Buena, se le dan golpes de bastón mientras los niños, y no tan niños cantan... "Tió, tió, caga turró, no caguis arengades que són salades, caga turrons que són més bons!".

El Tió no caga objetos grandes (estos ya los traen los Reyes, bueno depende de las casas) sino que acostumbra a cagar chucherías. Es común que lleve una "barretina" como el de la foto y una cara sonriente en uno de los extremos y que se aguante con dos o cuatro patas.

Pues Bego, no te lo pierdas, este finde ha aparecido un Tió en casa. Ale, sin tomar Brugal también vemos cosas raras, estos catalanes!!! (seguro que has pensao eso!).
Ale, besicos, nos vemos en na de días!